Handelsbetingelser

Handelsbetingelser:
Forord

  1. Bestilling og indkøb
  2. Personlige oplysninger, betaling og tilgængelighed
  3. Levering
  4. Fortrydelsesret
  5. Returnering og ombytning
  6. Vores ansvar
  7. Importafgift
  8. Force majeure
  9. Intellektuel ejendom
  10. Nyhedsbreve og kampagner
  11. Virus, hacking og andre lovovertrædelser
  12. Overdragelse af rettigheder og forpligtelser
  13. Afkald
  14. Ophørsklausul
  15. Hele aftalen
  16. Gældende lov og jurisdiktionssted

FORORD

Denne hjemmeside, www.wineonme.dk , ("Webstedet") ejes og drives af Business Lab Berlin UG (haftungsbeschränkt), Rheinsberger Str. 76-77, 10115 Berlin, Tyskland, (i det følgende benævnt "vi" eller "Business Lab Berlin" eller "Wine On Me".

Du anerkender, at enhver brug af hjemmesiden af dig, herunder alle transaktioner, som du bruger den til, er underlagt de vilkår og betingelser, der er angivet nedenfor. Dette inkluderer også vores returnerings-, leverings- og betalingsbetingelser. Bemærk venligst, at disse vilkår og betingelser også gælder for alle kontrakter, du indgår med os ved hjælp af fjernkommunikation, såsom en telefon.

Læs venligst disse vilkår og betingelser omhyggeligt igennem, før du bruger denne hjemmeside, da din brug af hjemmesiden betyder, at du accepterer at være bundet af dem.

Vi forbeholder os retten til at ændre disse vilkår til enhver tid. Sådanne ændringer vil gælde for nye ordrer, så snart de er offentliggjort på hjemmesiden. Det er dit ansvar at læse vilkårene og betingelserne, hver gang du bruger hjemmesiden. Din fortsatte brug af hjemmesiden betyder, at du accepterer den seneste version af vores vilkår og betingelser. Eventuelle køb, du foretager, er baseret på den version af vilkår og betingelser, der er gældende på købstidspunktet.

  1. BESTILLING OG KØB BEHANDLE
  2. Læg dine varer i indkøbskurven
  3. Du finder en oversigt over din ordre i ordreoversigten.
  4. Når du har gennemført din ordre, modtager du en ordrebekræftelse på e-mail.
  5. Wine On Me vil derefter gennemgå din ordre.
  6. Wine On Me sender dine varer og sender dig en leveringsbekræftelse via e-mail. Dette fuldender salgskontrakten mellem Wine On Me og dig.

    Hvis du vælger at afhente dine varer i en af vores butikker, sender Wine On Me dig en bekræftelse, hvis din ordre bliver accepteret. Dette fuldender salgskontrakten mellem Wine On Me og dig. Wine On Me informerer dig, når dine varer er tilgængelige til afhentning.

1.1
Når du bestiller varer fra os online, vil de sidste detaljer om din ordre blive vist på siden "Ordreoversigt". Efter at have kontrolleret detaljerne, vil du blive bedt om at afgive din ordre. Efter du har afgivet din ordre, vil vi straks sende dig en e-mail med en bekræftelse på, at din ordre er modtaget ("Ordrebekræftelse"). En sådan e-mail udgør ikke en bindende accept af ordren, medmindre det udtrykkeligt er angivet deri.

1.2
Vi giver ikke direkte adgang til detaljerne om dit køb på hjemmesiden, efter du har afgivet din ordre. Vi anbefaler derfor, at du gemmer ordrebekræftelsen eller ordrebekræftelsesmailen. Hvis du har brug for specifikke oplysninger om tidligere køb, du har foretaget, bedes du kontakte os .

1.3
Præsentationen af varer på hjemmesiden udgør ikke et bindende tilbud om indgåelse af en salgskontrakt. Ved at afgive din ordre giver du Wine On Me et tilbud om at indgå en salgskontrakt. Ordrebekræftelsen, som du modtager efter din ordre er afgivet, udgør endnu ikke en accept af dette tilbud. I tilfælde af forsendelse indgås en salgskontrakt først, når den eller de bestilte varer og leveringsbekræftelsen er sendt til dig. Hvis du vælger at afhente varen i en af vores butikker, indgås salgskontrakten, når vi sender dig en bekræftelse på, at din ordre er accepteret.

  1. PERSONLIGE OPLYSNINGER, BETALING OG TILGÆNGELIGHED

2.1 Når vi tjekker din ordre, kan vi få din identitet kontrolleret af et identitetsbekræftelsescenter. Det er vigtigt, at du giver os nøjagtige oplysninger, ellers kan disse identitetstjek give negative resultater, der kan resultere i, at din ordre bliver afvist. Om nødvendigt vil vi dobbelttjekke dine data hos myndighederne til forebyggelse af svindel.

Ring til os på +49 (0)30 233272920, hvis du gerne vil vide, hvem vi modtager disse baggrundstjek fra, og hvem vi videresender oplysninger om dig til. Du har ret til disse oplysninger. Vi opkræver ikke gebyrer for disse forespørgsler.

Du har ret til en kopi af de oplysninger, vi opbevarer om dig. Vær venlig kontakt os skriftligt på:

Business Lab Berlin UG (haftungsbeschränkt)
Rheinsberger Str. 76-77
10115 Berlin
Tyskland

E-mail: info@wineonme.dk

2.2 Tilgængelighed og erstatningslevering
Ordrer på varer er afhængige af tilgængelighed. Hvis vi ikke kan levere de varer, du har bestilt, vil vi informere dig hurtigst muligt. Når det er muligt, vil vi give dig en erstatning af mindst tilsvarende værdi. I dette tilfælde har du mulighed for enten at acceptere ombytningen eller modtage fuld tilbagebetaling af eventuelle allerede betalte beløb for varer, der ikke kan leveres.

2.3 Prisfastsættelsesfejl
Prisen på varerne er generelt den pris, der vises på hjemmesiden på ordretidspunktet. Selvom vi forsøger at sikre, at alle priser på hjemmesiden er korrekte, kan der forekomme fejl. Vi gennemgår priserne som en del af ordrebekræftelsen. Hvis den korrekte pris på dine varer er under vores angivne pris, opkræver vi det lavere beløb ved forsendelse af varerne. HVIS ET PRODUKTS KORREKTE PRIS ER HØJERE END DEN PRIS ANGIVET PÅ WEBSTEDET, VIL VI ENTEN KONTAKTE DIG FOR YDERLIGERE INSTRUKTIONER, FØR PRODUKTET/PRODUKTERNE AFSENDES, ELLER AFVISE DIN ORDRE OG MEDDELE DIG OM SÅDAN AFVISNING. Når vi har kontaktet dig og informeret dig om, at prisen er højere end den pris, der står på hjemmesiden, kan du gratis annullere din ordre. Du vil derefter modtage fuld refusion. Hvis en ordre annulleres på denne måde, accepterer du, at dette fritager os fra enhver serviceforpligtelse undtagen forpligtelsen til at tilbagebetale.

2.4
Betaling af købesummen forfalder umiddelbart efter gennemførelse af ordren. Der er forskellige betalingsmuligheder tilgængelige, som vises i begyndelsen af bestillingsprocessen.

2.5
Ejendomsretten til alle varer, som du køber på hjemmesiden, overgår til dig ved levering af varerne, forudsat at vi har modtaget fuld betaling for varerne.

2.6
Priser angivet på hjemmesiden inkluderer forsendelsesomkostninger, medmindre andet er angivet. Hvis du skal afholde fragtomkostninger, vil de blive specificeret inden din ordre afgives og angives igen i ordrebekræftelsen.

2.7
Wine On Me kan annullere kontrakten eller nægte at indgå en kontrakt med dig vedrørende visse varer til enhver tid før afsendelse af forsendelsesbekræftelsen af hensyn til tilgængelighed eller andre gyldige årsager. I dette tilfælde vil Wine On Me straks, men ikke længere end inden for 10 arbejdsdage, refundere hele købesummen til din konto.

2.8
Du indvilliger i at holde Wine On Me fuldt ud skadesløs mod alle omkostninger og udbetalinger, som Wine On Me pådrager sig ved at modtage betalinger fra dig i tilfælde af, at en mislykket betaling sker af årsager, som du er ansvarlig for (herunder omkostningerne til gebyrer) for mislykkede betalinger faktureret til os af vores betalingsservicepartnere).

  1. LEVERING

3.1
Forsendelsesomkostninger og estimerede leveringstider er angivet før kundens ordrebekræftelse. Vi bestræber os på at levere varerne inden for de frister, der er angivet i forsendelsesbekræftelsen.

Forsinkelser kan være uundgåelige på grund af uforudsete faktorer. Wine On Me påtager sig intet ansvar for forsinkelser forårsaget af mindre uagtsomhed eller manglende overholdelse af leveringsfrister forårsaget af mindre uagtsomhed.

Vælger købere at afhente den eller de bestilte varer i en af vores butikker, kan køber kun afhente bestillingen personligt, medmindre andet er aftalt på forhånd. Verifikation af købers identitet vil kræve et tilsvarende identitetsbevis såsom pas, kørekort mv.

3.2
Risikoen for bortkomst og beskadigelse af varerne overgår til dig, når varerne afleveres.

3.3
Generelt er transportøren: DHL, Post Nord, UPS eller GLS. Under særlige omstændigheder kan leveringsagenten være en anden repræsentant navngivet af Wine On Me.

3.4
Leveringsadressen oplyses af dig under bestillingsprocessen.

  1. Varerne anses altid for at være leveret, når vores leveringsservice leverer dem til den leveringsadresse, du har oplyst. Underskrift af følgesedlen af dig eller en person, der tidligere er nævnt i bestillingsprocessen, er påkrævet.
  2. Varerne anses også for at være leveret, når du afhenter varerne på den adresse, som vores leveringsservice har angivet på følgesedlen.

Skulle en direkte levering ikke være mulig på grund af manglende accept, er du forpligtet til at afhente varerne inden for 5 hverdage efter at have modtaget meddelelse fra vores leveringsservice om, at varerne er klar til afhentning. Efter udløbet af fristen på 5 hverdage kan varerne anses som værende afvist. I sådanne tilfælde vil du blive refunderet for varernes omkostninger minus leveringsomkostningerne, hvis de betales af dig, og minus de omkostninger, som det respektive fragtfirma har opkrævet for at returnere varerne til os. (Hvis varerne er specialfremstillede, forbeholder vi os retten til kun at refundere omkostningerne til selve varen/varerne, men ikke de omkostninger, der opstår som følge af individualiseringen af varen/varerne).

3.5
For at beskytte mod tyveri anbefaler vi, at du angiver en leveringsadresse, som ikke er tilgængelig for tredjeparter.

  1. FORTRYDELSESRET

4.1
Hvis du er forbruger i henhold til forbrugeraftaleloven, har du fortrydelsesret i henhold til lovens bestemmelser.

4.2
Denne fortrydelsesret gælder ikke i følgende tilfælde:

  1. I de tilfælde, hvor de leverede varer var præfabrikerede og blev fremstillet eller tilpasset af os ud fra dine specifikke krav (individualisering). Dette omfatter for eksempel en flaske, som vi har skabt til dig ved at få den dekoreret af en kunstner, som du har bestilt.
  2. Hvis kontrakten først indgås efter gennemsyn og/eller afprøvning af varerne i butikken.

4.3
I modsat fald er retten til at tilbagekalde ordrer underlagt bestemmelserne i det følgende:

Fortrydelsespolitik
Du har ret til at fortryde denne kontrakt inden for fjorten dage uden angivelse af nogen grund.

Fortrydelsesfristen er 14 dage fra den dag, hvor du eller en tredjepart, som du har udpeget, har taget varerne i besiddelse.

For at udøve din fortrydelsesret skal du udtrykkeligt underrette os (Business Lab Berlin UG, Rheinsberger Str. 76-77, 10115 Berlin, Tyskland; info@wineonme.dk ; +49 (0)30 233272920) om din beslutning om at fortryde kontrakt ved at sende os en utvetydig erklæring om din beslutning om at gøre det (f.eks. pr. brev eller e-mail).

For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender din meddelelse om brug af din fortrydelsesret, inden fortrydelsesfristen er udløbet.


Konsekvenser af tilbagetrækning

Hvis du vælger at fortryde købskontrakten, refunderer vi alle betalinger, som vi har modtaget fra dig uden forsinkelse inklusiv forsendelsesomkostninger (bortset fra yderligere omkostninger, der opstår ved at vælge en forsendelsesmetode, der er forskellig fra den mest omkostningseffektive standardlevering, der tilbydes af os), senest fjorten dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse af denne kontrakt. Tilbagebetalingen udstedes ved hjælp af den samme betalingsmetode, som du angav for den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med dig; under ingen omstændigheder skal du blive opkrævet gebyrer for at behandle denne refusion.

Du skal sende varerne tilbage til os uden forsinkelse, senest fjorten dage fra den dag, hvor du meddelte os om fortrydelse af kontrakten. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du afsender varerne inden udløbet af den fjorten dages frist. Du afholder de direkte omkostninger ved returnering af varerne.

Afholder vi returneringsomkostningerne i enkelttilfælde og efter samråd med dig, skal du aflevere varen straks eller senest inden fjorten dage til den af os angivne logistikvirksomhed. Fristen er overholdt, hvis du sender varerne retur inden 14 dage.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil varerne er blevet returneret til os-

Du skal kun betale for et eventuelt værditab på varen, hvis dette værditab kan føres tilbage til en håndtering, der ikke er nødvendig for at kontrollere varens art, egenskaber og funktionalitet.

Det er ikke et krav, at du skal sende de modtagne varer retur til os i den ydre emballage (forsendelsesæske), som varerne lå i, da de blev leveret. Varerne skal dog returneres til os tilstrækkeligt beskyttet. Du skal muligvis afholde omkostningerne til skader, der kan spores tilbage til utilstrækkelig emballering af de returnerede varer, såfremt en forsikring ikke dækker.

Hvis varerne er i tillægsemballage inden i den ydre emballage ved levering, f.eks . i særlig ekstra beskyttelsesemballage eller gaveemballage, betragtes denne emballage som en del af den leverede vare og skal ligeledes returneres til os, når varerne returneres. I modsat fald kan vi kræve erstatning for de omkostninger, der er opstået som følge af manglende returnering af nævnte ekstra emballage.

- Slut på fortrydelsespolitik -

Eksempel på fortrydelsesformular

(Hvis du ønsker at fortryde kontrakten, kan du udfylde og returnere denne formular.)

  1. Til Business Lab Berlin, Rheinsberger Str. 76-77, 10115 Berlin, Tyskland; info@wineonme.de :
  2. Jeg/vi (*) fortryder herved den af mig/os indgåede kontrakt (*) om køb af følgende varer (*)
  3. Bestilt den ( *)/ modtaget den (*)
  4. Navn på forbruger(e)
  5. Adresse på forbruger(e)
  6. Underskrift af forbruger(e) (kun til papirmeddelelse)
  7. Dato

(*) Slet det relevante .

  1. RETURNERING OG ombytning

5.1
I det ærgerlige tilfælde, at de leverede varer viser sig at være defekte, beskadigede eller anderledes end det, du har bestilt, vil Wine On Me tilbyde at erstatte eller, hvis du foretrækker det, refundere købsprisen for returnering af det defekte gods. Under alle omstændigheder, hvis de varer, vi leverer, er defekte, har du ret til de lovpligtige garantirettigheder.

Såfremt defekte varer returneres, uanset lovgrundlaget for returneringen, skal de respektive varer returneres med alle delelementer. Hvis varerne er i tillægsemballage inden for den ydre emballage (forsendelsesæske) ved levering, fx i særlig ekstra beskyttelsesemballage, gaveemballage, ringæske eller smykkeskrin, betragtes denne emballage som en del af den leverede vare og skal returneres. også til os, når varerne returneres.

Ægthedscertifikater, hvis de leveres, skal også returneres. Hvis certifikatet ikke returneres, opkræver vi 506 € plus moms for et erstatningsbevis. Du har ret til at bevise, at vi ikke har haft nogen omkostninger eller omkostninger, der er væsentligt lavere end det førnævnte engangsbeløb, hvorefter vi vil imødekomme udgiften.

Skulle varerne vise tegn på forringelse (såsom skader, slitage mv.), der går ud over den forringelse, der er forårsaget af varens/varernes tilsigtede inspektion, kan vi kræve erstatning fra dig. Vi forbeholder os retten til at modregne denne kompensation i eventuelle tilbagebetalinger til dig.

Hvis du har spørgsmål om returnering af defekte varer, bedes du kontakte os på info@wineonme.de

5.2
Wine On Me-varer har to års garanti mod fabrikations- og forarbejdningsfejl. Denne garanti gælder ikke for varer, der er udsat for overdreven slitage, misbrug eller skade på ejendom, uanset årsagerne. Varen/elementerne må ikke blive beskadiget af forkert håndtering eller ukorrekt ydre påvirkning (f.eks . stød eller tryk) og må ikke ændres, manipuleres, repareres eller serviceres af en anden serviceudbyder end Wine On Me.

Hvis du ønsker at gøre et garantikrav, bedes du kontakte os på info@wineonme.de.

For at håndhæve garantien skal varerne returneres i sin helhed, det vil sige med enhver speciel, ekstra emballage (undtagen den originale forsendelsesæske) og eventuelt ægthedscertifikatet, der måtte være blevet sendt sammen med varerne. Derudover skal købsbevis fremvises af køber. Hvis ægthedscertifikatet ikke sendes sammen med varerne, kan vi opkræve € 506 plus moms for et erstatningsbevis.

Ved utilstrækkelig levering kan der opkræves omkostninger til særlig eller ekstra emballage og andet supplerende materiale. Omkostningerne ved at returnere varerne til os og forsikre dem under transporten afholdes af dig. Prisen kan variere afhængigt af, hvilket land varerne sendes fra og deres værdi.

Alle returneringer, for hvilke der gøres krav på garanti, er underlagt verifikation og autentificering af Wine On Me-teamet.

5.3
Hvis de købte varer er blevet manipuleret med eller ændret på nogen måde af dig, eller en anden tredjepart, bortfalder garantien.

5.4
Alle varer forbliver Wine On Me’s ejendom, indtil de er fuldt betalt. Hvis du modtager varer, som du har bestilt, men ikke har betalt for, og Wine On Me beder dig returnere disse varer, skal du gøre det med det samme. Wine On Me afholder forsendelsesomkostningerne og kan opkræve renter til den lovpligtige sats. Renterne vil påløbe dagligt fra den dag, hvor du modtog varerne, til den dag, hvor varerne faktisk blev betalt eller returneret til os.

  1. VORES ANSVAR

6.1
Erstatningskrav mod Wine On Me er principielt udelukket. Undtaget herfra er erstatningskrav som følge af skader på liv, krop, helbred eller fra ethvert brud på væsentlige kontraktlige forpligtelser, samt ansvar for andre skader som følge af et forsætligt eller groft uagtsomt brud på pligten fra Wine On Me’s side.

6.2
I tilfælde af misligholdelse af væsentlige kontraktlige forpligtelser, er Wine On Me kun ansvarlig for forudsigelig skade, hvis den er forårsaget af simpel uagtsomhed. Dette afviges kun, hvis kundens skadeskrav opstår som følge af skade på liv, krop eller sundhed.

6.3
Ansvarsbegrænsningerne i afsnit 6.1 og 6.2 gælder også for juridiske repræsentanter og agenter for Wine On Me, hvis der rejses krav direkte mod dem.

6.4
Ansvarsbegrænsningerne som følge af afsnit 6.1 og 6.2 gælder ikke, hvis Wine On Me ondsindet skjulte defekten eller påtog sig en garanti for kvaliteten af varen/varerne. Det samme gælder, hvis du og Wine On Me er nået til enighed om kvaliteten af varen/varerne. Bestemmelserne i produktansvarsloven forbliver upåvirket.

  1. IMPORTafgifter

7.1
Hvis du bestiller varer fra hjemmesiden til levering uden for EU eller på tværs af landegrænser indenfor EU, kan disse varer være underlagt importafgifter, der vil blive opkrævet, når leveringen når den angivne destination. Du vil være ansvarlig for at betale sådanne importafgifter og afgifter. Bemærk venligst, at vi ikke har kontrol over disse gebyrer og ikke kan forudsige deres beløb. Kontakt venligst dit lokale told-/skattekontor for yderligere information, inden du afgiver din ordre.

7.2
Bemærk venligst, at du skal overholde alle gældende love og regler i det land, hvorfra de varer, du har bestilt, stammer fra. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle brud fra dig af sådanne love.

  1. FORCE MAJEURE

8.1
Vi vil ikke blive holdt ansvarlige for manglende opfyldelse eller forsinkelse i udførelsen af vores forpligtelser specificeret i denne kontrakt, som er forårsaget af begivenheder uden for vores kontrol ("force majeure").

8.2
Begge parters respektive forpligtelser, der er specificeret i denne kontrakt skal suspenderes, så længe force majeure-begivenheden varer. Vi vil forsøge at bringe begivenheden til ophør eller finde en løsning, der gør det muligt at opfylde vores forpligtelser specificeret i denne kontrakt.

8.3
Hvis force majeure-begivenheden fortsætter i mere end to måneder, kan hver af parterne annullere den berørte salgskontrakt.

  1. INTELLEKTUEL EJENDOM

9.1 Hjemmeside
Du anerkender og accepterer, at alle ophavsrettigheder, varemærker og alle andre ejendomsrettigheder til alt materiale og indhold, der stilles til rådighed for dig for at bruge webstedet, forbliver vores ejendom til enhver tid. Du må kun bruge dette materiale, hvis det udtrykkeligt er godkendt af os. Indholdet af hjemmesiden (især videoer, billeder, tekst, lyd, audiovisuelt materiale og grafik) må ikke kopieres, reproduceres, distribueres, genudgives, downloades, vises, udgives eller transmitteres i nogen form eller på nogen måde til noget formål undtagen til det formål, der er angivet nedenfor.

9.2
Du anerkender og accepterer, at materialet og indholdet på webstedet leveres til dig til din personlige og ikke-kommercielle brug, og at du kun må downloade sådant materiale og indhold med det ene formål at bruge webstedet. Du anerkender endvidere, at enhver anden brug af materialet og indholdet på hjemmesiden er strengt forbudt, og accepterer ikke at kopiere, reproducere, transmittere, udgive, vise, distribuere, kommercielt genbruge noget af disse materialer eller skabe afledte værker.

  1. NYHEDSBREV OG KAMPAGNE

10.1
Alle produkter købt under et kontaktsalg i et af vores showrooms kan ikke refunderes og kan ikke ombyttes og kan ikke ændres. Dette påvirker ikke dine lovpligtige garantirettigheder.

10.2
Hvis et produkt købes i en kampagneperiode, kan det ikke købes sammen med andre Wine On Me eller tredjepartstilbud eller rabatter, der tilbydes på hjemmesiden eller i vores showrooms. Der kan ikke bruges to tilbud på det samme produkt på samme tid.

10.3
Kampagner eller salg inkluderer aldrig specialfremstillede varer.

10.4
Tilmelding til nyhedsbrev - Ved at give os din e-mail-adresse accepterer du, at vi kontakter dig via e-mail. Wine On Me vil bruge de oplysninger, du har givet til at holde dig orienteret om nyheder, lodtrækninger og kampagner. Wine On Me videregiver aldrig dine data til andre virksomheder uden dit samtykke. Du kan annullere modtagelsen af denne korrespondance ved at afmelde de e-mails, vi sender, eller ved at kontakte os direkte på info@wineonme.de

10.5
Rabatter fra forskellige specialtilbud kan ikke kombineres.

  1. VIRUS, HACKING OG ANDRE OVERTRÆDELSER

11.1
Du må ikke misbruge hjemmesiden ved bevidst at introducere vira, trojanske heste, logiske bomber eller andet ondsindet eller teknologisk skadeligt materiale til den. Du må ikke forsøge at få uautoriseret adgang til vores side, serveren, hvorpå vores side er gemt, eller nogen server, computer eller database forbundet til vores side. Du må ikke angribe webstedet via et denial-of-service-angreb eller et distribueret denial-of-service-angreb.

11.2
Vi vil rapportere sådanne overtrædelser til de relevante retshåndhævende myndigheder og samarbejde med disse myndigheder. I tilfælde af en domstol eller officiel kendelse omfatter dette vores videregivelse af din identitet til myndighederne.

11.3
Vi er ikke ansvarlige for tab eller skader forårsaget af et distribueret denial-of-service-angreb, en virus eller andet teknologisk skadeligt materiale, der kan have inficeret din(e) computer(e), computerprogrammer, data eller andet ophavsretligt beskyttet materiale som et resultat af din brug af hjemmesiden eller downloading af materiale offentliggjort på hjemmesiden eller en hjemmeside, der er linket til den.

  1. OVERFØRSEL AF RETTIGHEDER OG FORPLIGTELSER

12.1
Kontrakten er bindende for dig og os samt vores respektive juridiske repræsentanter.

12.2
Du må ikke overføre, overdrage, behæfte eller på anden måde disponere over en kontrakt eller nogen af dine rettigheder eller forpligtelser specificeret i den pågældende kontrakt uden vores forudgående skriftlige samtykke.

12.3
Vi er berettiget til at overdrage, overdrage, behæfte, videregive eller på anden måde afhænde en kontrakt eller vores rettigheder og forpligtelser specificeret i denne kontrakt på et hvilket som helst tidspunkt i kontraktperioden.

  1. AFKALD

13.1
Hvis vi på noget tidspunkt i løbet af en kontrakts løbetid undlader at insistere på streng opfyldelse af nogen af dine forpligtelser i henhold til kontrakten eller nogen af disse vilkår og betingelser, eller hvis vi undlader at udøve nogen af de rettigheder eller retsmidler, som vi er berettiget i henhold til kontrakten, udgør dette ikke et afkald på sådanne rettigheder eller juridiske retsmidler og fritager dig ikke fra at opfylde sådanne forpligtelser.

13.2
Vores undladelse af at hævde nogen rettigheder i tilfælde af din misligholdelse udgør ikke et afkald på håndhævelsen af vores rettigheder i tilfælde af en senere misligholdelse.

13.3
Intet frafald af nogen bestemmelse i disse vilkår og betingelser fra os er effektivt, medmindre det udtrykkeligt er udpeget som et frafald og meddelt dig skriftligt.

  1. Ophørsklausul

Skulle en bestemmelse i disse vilkår og betingelser eller enhver anden bestemmelse i en kontrakt mellem parterne være eller blive ugyldig, vil gyldigheden af de resterende bestemmelser ikke blive påvirket.

  1. HELE AFTALE

15.1
Disse vilkår og betingelser og alle dokumenter, der udtrykkeligt henvises til heri, udgør hele aftalen mellem parterne og erstatter alle tidligere diskussioner, korrespondance, forhandlinger eller aftaler mellem os med hensyn til kontraktens genstand.

15.2
Parterne anerkender, at ingen af parterne ved indgåelse af kontrakten påberåber sig nogen garantier, som ikke er indeholdt i disse vilkår og betingelser eller de dokumenter, der henvises til deri eller på hjemmesiden eller fastsat ved lov.

15.3
Begge parter er enige om, at vores eneste ansvar vedrørende garantier indeholdt i disse vilkår og betingelser (uanset om det er uskyldigt eller uagtsomt) er baseret på en kontraktbrud.

15.4
Ansvar for svindel er hverken begrænset eller udelukket af dette afsnit.

  1. GÆLDENDE LOV OG JURISDIKTIONSSTED

16.1
Kontrakter om køb af varer via hjemmesiden og alle tvister eller krav, der opstår fra eller i forbindelse med dem eller deres kontraktlige genstand eller deres dannelse (herunder ikke-kontraktlige tvister eller krav) er underlagt tysk lov. Alle tvister eller krav, der opstår fra eller i forbindelse med sådanne kontrakter eller deres indgåelse (herunder ikke-kontraktlige tvister eller krav) er underlagt tysk jurisdiktion.

16.2
Tvistbilæggelse: EU-Kommissionen har oprettet en internetplatform til online bilæggelse af tvister. Denne platform fungerer som et kontaktpunkt for udenretslig tvistbilæggelse, der håndterer kontraktlige forpligtelser som følge af online salgskontrakter. Yderligere information er tilgængelig på følgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vi er hverken villige eller forpligtede til at deltage i en tvistbilæggelsesprocedure for et forbrugervoldgiftsorgan.